Mobilappen - FAQ

Här har vi samlat de vanligaste frågorna och svaren om vår nya mobilapp. Vi uppdaterar den här artikeln då det uppkommer något nytt.

Varför borde jag ladda ner Sipoon Sykes app?

Sipoon Sykes -mobiilapp är alltid med dig! Du kan använda appen som ditt gymkort och komma in och ut genom dörren. DU kan boka plats till gruppträningstimmarna och dessutom får du de bästa erbjudanden också via vår app.

Vi vill att du skall ha nytta av att använda vår app: Var modig och pröva, ge feedback och ideér - vi är här för dig!


Varifrån hittar jag appen?

Appen "Sipoon Syke" kan laddas ner i AppStore (iOs) samt i Google Play (Android). Till windows-telefoner är det tyvärr inte möjligt att ladda ner appen.


Måste jag ta ibruk appen?

Nej, det är inte nödvändigt. Du kan använda våra tjänster som förut utan appen också.

Ända till slutet av året kan våra kunder gå genom ytterdörren med armbandet / tagen och Sipoon Sykes mobilapp.

I början av året kommer vi att fråga dig hur du vill gå genom dörren. Efter det kommer våra kunder att ha endast ett sätt åt gången som man kan öppna dörren med. Det är dock inte ännu dags för beslutet, men vi uppmuntrar alla att pröva vår nya app fast tillsammans med armbandet ända tills vi frågar dig om vilket alternativ du väljer.


Registrering i appen

Varje ny och gammal kund måste registrera sig som användare och skapa sig ett eget användarnamn och lösenord. Vi önskar att du, i samband med registreringen, använder samma e-postadress som du har gett åt oss tidigare, det vill säga den e-postadressen dit våra nyhetsbrev kommer eller det du använt på vår nätsida. På det här sättet säkerställer vi oss om att vårt system känner igen dig som en och samma person. Samtidigt undviker du att få dubbelt e-post av oss.


Varför hittas inte mitt gamla användarnamn och lösenord?

Vårt system är helt nytt. Ifall du någon gång har skapat ett lösenord (e-post som användarnamn) i Sipoon Sykes webbtjänst (inloggning för gamla kunder), funkar det inte mera i vårt nya system. Alla måste registrera sig nu som nya användare. Vi önskar att du använder samma e-postadress som våra nyhetsbrev kommer till (som du har anmält åt oss tidigare). Ifall du använder en annan e-postadress kan vårt system inte känna igen att du är medlem hos oss. Du kan också meddela oss ifall du vill ändra din e-post eller dubbelkolla att allting är rätt.


Glömde du ditt lösenord?

Ifall du har registrerat dig i vårt nya system men glömt lösenordet, kan du beställa ett nytt via vår nätsida https://sipoonsyke.fi. Klicka i högra övre hörnet på "Logga in / Kirjaudu sisään" -länken (i mobilen högst uppe) och därefter “Glömt lösenordet? / Unohtuiko salasana?”.


Hur kommer jag in till gymmet med mobilappen?

Att komma in genom dörren med appen kräver att du har lagt på din bluetooth eller "platsidentifiering" / "sijainti" i Sipoon Syke -appen.

I mobilappens "salikortti / gymkort" -sektion finns en knapp "Avaa Sipoon Syke ovi". Då du trycker på knappen öppnar den vår dörr då du är tillräckligt nära dörren.

Märkväl att du inte kan öppna dörren ex. hemifrån. Appens gymkort fungerar endas då du är i närheten av Sipoon Sykes dörr.


Kan man öppna / låsa skåpdörren med appen?

Nej. För att låsa och öppna skåpdörren kan du använda ditt armband eller tag. Vi har också "lånearmband/-tags" i kundbetjäningen som du kan låna för att öppna / låsa skåpen (du kan inte använda dessa för att komma in till gymmet).


Varför lönar det sig att acceptera anmälningarna i appen?

För att vi strävar efter att meddela om a) akuta anmälningar b) såna saker du har någon nyta av. Vi önskar att du kunde acceptera anmälningar så att vi kan skicka dem åt dig och du kan kommentera ifall de är intressanta för dig eller inte.


Varför ser jag inte alla gruppträningstimmar i tidtabellen?

Kolla att du har valt någon av våra nya gymppakategorier. Vi har grupperat timmarna i fyra olika kategorier så att du lätt kunde hitta nya favortitimmar. Om du har valt någon av de specifika kategorierna ser du endast den kategorins timmar. Tryck på “poista valinnat” för att se alla timmar på en gång.


Hur anmäler jag mig till en gruppträningstimme via appen?

Alla gruppträningstimmar hittar du i appen under en egen flik "jumpat". I standard upplägget ser du de timmar som börjar till näst. Välj först timmen du vill delta i, tryck på den och sedan kommer det upp en flik där du kan anmäla dig till timmen genom att trycka på "ilmoittaudu mukaan". För tillfället kan du anmäla dig till timmen 14 dagar på förhand. Bekräftelsen till timmen måste göras 1 dag (24h) före timmen börjar. Ifall du inte har bekräftat din anmälning faller din anmälning automatiskt bort.


Ladda ner Sipoon Syke mobiilapp!

Du hittar vår mobilapp i AppStore (iOs) och Google Play (Android). Appen kommer att utvecklas hela tiden - speciellt enligt den feedback vi får av dig!

Från och med den här veckan kommer vi att förflytta oss helt och hållet till ett nytt kundhanteringssystem. Bokning av gruppträningstimmar, kunderbjudanden och mycket mer kommer framöver att huvudsakligen finnas i den nya appen.

Läs mer